חיפוש
  • עדי סלמור

מכל מלמדי השכלתי אך מלקוחותיי יותר מכולם... האם כותב התוכן השיווקי לאתר צריך להיות איש מקצוע בתחום


באחד הרגעים ההזויים בקריירת הכתיבה שלי מצאתי את עצמי בקורס מנעולנות (כן יש דבר כזה!) לומדת כל מה שיש לדעת על פריצת מנעולים מסוגים שונים. בקרוב מתכוונת להצטרף לקורס נהיגת שודים.

החוויה המרתקת הזאת התרחשה כאשר התבקשתי לסקר את הקורס עבור אתר אינטרנט שהקימה חברת התוכן המהוללת "המתכנה".

האם אני באה מתחום המנעולנות? פחות. אם כן, למה אני מספרת לכם על כישוריי החדשים בתחום המרתק הזה? טוב ששאלתם.

לקוחה פוטנציאלית התקשרה לבקש הצעת מחיר על כתיבת תוכן, הסבירה שהיא לא בקיאה בתחום התוכן והדיגיטל בכלל. שמחתי לתת לה רקע כללי שיעזור לה להבין קצת יותר טוב על מה מדובר ויאפשר לי להבין את הצרכים שלה.

במהלך השיחה היא שאלה שאלה מעניינת וחשובה: האם כותב התוכן השיווקי לאתר שלה צריך להיות איש מקצוע בתחום שבו עוסק האתר.

בלי לפגוע בכבודם של אנשי מקצוע בתחומים שונים, וכך גם הסברתי לה, אני חושבת שכתיבת תוכן היא היא המקצוע.

כלומר, כותב טוב, ידע לקחת את חומר הגלם השיווקי הקיים, להבין מה יש בו, מה חסר בו, לשאול את בעל העסק או השירות את השאלות הנכונות ולערוך או לכתוב מחדש את התוכן כראוי וכרצוי.

נדמה לי שאפילו יכול להיות יתרון לכותב מקצועי שאינו מבין גדול בתחום שעליו הוא כותב כי הוא יכול לייצג טוב יותר את נקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי, זה שאינו בקיא בתחום.

כמובן שתנאי מקדים הוא (זהירות שחצנות לפניך...) שהכותב יהיה אדם רחב אופקים, בעל יכולת להבין מהר תחומים שונים והכי חשוב, אדם סקרן שנהנה להמשיך ולהעשיר את עולמו בתחומים שבהם לא חלם שיעסוק אי פעם. ועדיף אחד שיודע לפרוץ כספות כמובן.

מה דעתכם? מעניין לשמוע.



11 צפיות

 עדי סלמור, ערכתי את מדור הספרים במגזין "את" וב"אטמוספירה" (המגזין של אל על), עורכת בהוצאת פרדס, מרצה על נושאים ספרותיים, עורכת מנוסה - תכנים מגזיניים, ספרותיים ודיגיטליים, כותבת ועורכת לשון.
בעלת תואר ראשון במדעי המדינה (האוניברסיטה העברית בירושלים) ותואר שני בספרות עברית (אוניברסיטת בן גוריון בנגב).

  • Facebook - Grey Circle
  • G+ - Grey Circle

© Adi Salmor (2017)  |  Designed by BestSite

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now