"רונן ברגמן עובר לעבוד במחלקת השיווק של ידיעות אחרונות". כותרת אפשרית?


אם להתחיל בתשובה לשאלה שבכותרת: לא. לא עובר ולא אפשרי.

נתקלתי במודעות דרושים רבות שבהן מחפשים אנשי תוכן. ניסוח נפוץ הוא כזה המתאר משרה הכוללת כתיבה ועריכה של תוכן, קידום התוכן ברשתות החברתיות ולעיתים גם ניתוח סטטיסטי שלו וכדומה.

הדבר דומה לכך שעיתונאי יעבוד במחלקת השיווק של העיתון. ברור שהוא צריך לדעת מי קהל היעד של העיתון, באיזה סגנון לכתוב וכו' אבל כתיבה היא מקצוע שונה מניהול וקידום תוכן. אלו הם מקצועות חשובים, בלעדיהם הכתיבה תהיה למגירה בלבד ולא תגיע לקהל היעד הרצוי, אך הם שונים במהותם ממקצוע הכתיבה והעריכה.

אני מתעקשת לעסוק בכתיבה ועריכה בלבד. מקצוע שעמלתי קשה ללמוד ולתרגל שנים רבות. מסתבר שכותבים ועורכים הם אנשים עקשניים מאוד.

צילום: דנה קופל



בלוג
No tags yet.